3. ” NAKED-MATH „–UN CONGLOMERAT DE „IDEATIUNI” INDOIELNICE VIZAND PEDAGOGIA


Feritiva de articolele ce se refera la predarea matematicii uzand de acest termen:

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la 3. ” NAKED-MATH „–UN CONGLOMERAT DE „IDEATIUNI” INDOIELNICE VIZAND PEDAGOGIA

  1. manuela zice:

    Haideti la un exercitiu de HIPNOZA de sfarsit de an. Luati o foaie de hartie , ceva de scris si
    1-scrieti cati ani au trecut de la un eveniment ce va marcat pana acum.
    2- dedesubt screti anul nasterii unei rude.
    3- scrieti, de la mine nr 125 pt corectarea rezultatului.
    4-adaugati anul acelui evenimet.
    5-adaugati varsta rudei.
    6–-ADUNATI numerele.
    –––––––––––––––––––
    V-AM FORTAT SA SCRIETI 4171. .

    Apreciază

  2. free3rrrrrr zice:

    Consensu 11.
    E interesant programul de automatizare inalta numit, gresit, inteligenta artificiala, de la adresa chat.openai.com , cu inregistrare rapida. Stie sa calculeze integrale definite, intelege convergenta acestora, dar, normal, are si sincope. Totusi merita sa-l incercati .

    Apreciat de 1 persoană

  3. free3rrrrrr zice:

    Foarte interesant programul de inteligenta… proasta de la adresa chat.openai.com/auth/login

    Apreciază

  4. free3rrrrrr zice:

    Consensul 10.
    Iata ca s-a inceput scoala (2022-2023) cu multe modificari, evident , la ordinul Bruxelului. 5 Module (?) in loc de trimestre , multe vacante si multe alte nazbatii. Practic s-a inlocuit scoala specific romaneasca cu niste cursuri strict optionale complet neformale, care vor scoate orice numai invatati, NU. Dupa 30 de ani de lupte dramatice cu scoala romaneasca performanta de dinainte de 89 s-a reusit demolarea completa si a acestei institutii specific romaneasca. E un adevarat succes al capitalismului concurential de piata impotriva romanismului. „Multe succesuri„` Ministrule.

    Apreciază

  5. free3rrrrrr zice:

    consensul 9.
    O formula pt tfdr.

    Apreciază

  6. Consensul 8. ( educatii etimologice V. S. educatii fonetice).

    Va prezint, la adresa din subsolul mesaGIului o colectie de principii, metode si mijloace pedagogice / educationale, cu multe erori de logica in structurare, colectie proiectata pe calapodul unei populatii occidentale ( din occidentul apropiat, indepartat sau orientul foarte indepartat, daca mergem pe la EST), cu o anumita structurare mentala, comportamentala si inter-relationala, construita in sute de ani de razboaie de cucerire, furturi si crime. Din pacate, aceasta colectie, a fost tradusa (prost, ca nu s-a tinut cont de cunoscuta triada sens-semnificatie-corelatie) si impusa prin invatamantul din Romania, unei populatii cu structurare mentala, comportamentala si irter-relationala complet diferita. Astfel ca, in loc sa aduca imbunatatirile dorite, faramiteaza complet logica devenirii personale. Este exact situatia in care se hotareste sa se hraneasca LEII, carnivori, cu laturile porcilor. LEII se vor jigari complet.

    http://cem.org/blog/

    Apreciază

  7. primuldoilea zice:

    Consensul 7. ( Intrebari, nelinisti, tehnologii educationale).
    Am doua inrebari . Se discuta mult despre utilizarea noilor tehnologii educationale in activitatea scolara, pt obtinerea de performante superioare.
    1) Se va obtine un progres rapid, nu ?
    2) utilizarea noilor tehnologii nu franeaza progresul prin efortul facut in invatarea utilizarii noilor tehnologii ?
    Astept un raspuns complet…

    Apreciază

  8. Scarltte zice:

    Consensul 6.

    Ce conditii trebuie sa indeplineasca un transmitator de cunostinte pentru a explica elevilor din clasa a 5-a a materiei destinate clasei a XII-a. ( sau e imposibil ?).

    Apreciază

  9. Ionela zice:

    CONSENSUL 5.
    Da , se poate consensualiza….

    Apreciază

  10. free3rrrrrr zice:

    Consensul 4.

    Cat de curand , redactia sitului va prezenta cateva intamplari ‘pedagogic-amuzante’ din activitatea cunoscutului profesor , Rotar, in calitate de transmitator de cunostiinte intrU un sat celebru din Dobrogea…fiti cu urechile ciulite !

    Apreciază

    • free3rrrrrr zice:

      Raspuns consensului 4.

      Aceste intamplari vor trece intrU un registru teoretic aspectele reale pe care le intalnesti in incercarea de a descarca/incarca oarece cunostiinte din propria minte in cea a elevilor /studentilor/cercetatorilor/academicienilor…

      Apreciază

    • free3rrrrrr zice:

      Raspuns

      1–‘INTEROGATIA’
      O eleva intreaba in timpul orei : domn’ profesor la ce ne trebuie atata matematica ? Este evident vorba de ‘interogatia-utilitatii’.Care ar fi un raspuns ce nu se vrea o repetere plicticoasa pa unor explicatii ‘de tipar’ ?

      Apreciază

      • Rotar zice:

        Raspunsul „clasico-pedagogic” (matematica are o latura educativa …nu studiezi rezolvarea ecuatiilor pt a rezolva ecuatii ci pt ca ,in viitor, cand gasesti o hartie pe jos o ridici si o arunci la cos)

        este nerealista , neatragatoare.O explicatie „utila” imaginatiei elevilor este urmatoarea :

        omul nu stia sa vorbeasca,a evoluat si acum rezolva ecuatii. La fel vor evolua si animalele,vor incepe sa vorbeasca,vor studia matematica si ce va face elevul cand se va intalni cu o oaie pe munte,care il intreaba „cum se rezolva ecuatia” iar elevul nu va sti ?
        Concluzia este ca

        „matematica e utila”

        Apreciază

  11. free3rrrrrr zice:

    Consensul 3.( definitii )
    Definitia (amuzanta ) matematicii : „stiinta” care face afirmatii incontestabile despre lucruri inexistente !!

    Apreciază

  12. primuldoilea zice:

    Foarte interesant….
    Voi reveni cu niste comentarii. Am mult intrebari.

    Apreciază

  13. free3rrrrrr zice:

    Consensul 2 (aspecte definitorii)
    1-E corect ca „lucratorii scolari” din invatamantul numit
    „PRE-UNIVERSITAR” sa fie „profesori”
    2-Dece invatamantului de 12 clase i se spune preuniversitar si nu
    post-pre-scolar ?Nu mai trebuie ca toti sa absolve o facultate..!
    Raspunsurile la aceste intrebari,aparent,banale vor pune in evidenta
    aspecte profunde legata de structura,finalitatile,evolutia sistemului de
    invatamant.

    Apreciază

  14. Rotar zice:

    Consensul

    de baza.

    Explicatii:

    1) in viziunea autorilor „NAKED-MATH”= matematica (fara context) = MATEMATICA-NASHPA..
    necontextuala e , de fapt matematica abstracta care-spun autorii
    ,GRESIT,-nu e inteleasa de copiii din clasele 1-8 deci trebuiesc metode
    noi „avangardiste”.

    2) prin „non-NAKED-MATH” se intelege-surprinzator-matematica ce are
    context, adica in loc de „2+2=4”-nakedmath(nu se vede contextul) spui
    „doi cai +doi cai = patru cai” (se vede contextul).

    Recomandati-le autorilor „NOII MATEMATICI” sa citeasca manualul de
    matematica ROMANESC de clasa a 5-a din anul 1980 unde „naked-ul” si
    „non-nakedul” se impletesc admirabil COPIII AJUNGAND USOR LA OLIMPIADA.

    DE CE SA SE CHINUIE SA REINVENTEZE ROATA CAND ACEASTA E IN MANUALUL DIN
    ROMANIA-1980 !!!

    Apreciază

  15. free3rrrrrr zice:

    Consensul 1 (antreuri)
    La ce trebuie sa fie atent un „cadru didactic” atunci cand intra in clasa (la 1..4;la 5..8;la 9..12;..etc)

    Apreciază

    • free3rrrrrr zice:

      [Varianta
      minimala consensuala] :
      -la clasele 1..4 “CD-urile” trebuie sa fie atente la usa de la intrare
      in clasa-sa nu cada-si la creta de pe scaunul de la catedra.
      -la clasele 5..8 atentia “CD-urile” se vor uita la picioarele scaunului
      si a catedrei si daca nu sar pisici la tabla.
      -la clasele 9..12 ,aceleasi “CD-uri” intra cu atentie in clasa ,pt a nu
      le cadea sticle cu apa,iar domnisoarele CD-uri se vor uita sa mai existe
      placajul catedrei dinspre clasa.!!!!

      Apreciază

Raspunde