Feritiva de articolele ce se refera la predarea matematicii uzand de acest termen:
-
Articole recente
- INTREBARI, PROPUNERI-de-TEME, DIVERSE
- 1 . EXPLICATII DESPRE ACEST SIT……asezamant de relaxare activa si..recreativa
- 16. ISTORIA RELIGIILOR
- 15. FILME – TEATRU – BALET
- 2 . LINGVISTICA MATEMATICII vs. MATEMATICA LINGVISTICII …..dar numai in limba romana
- 3. ” NAKED-MATH „–UN CONGLOMERAT DE „IDEATIUNI” INDOIELNICE VIZAND PEDAGOGIA
- 4. ABIS adica : PSIHIC , PSIHOLOGIE , PSIHOLOGI …. de jur imprejurul creerului.
Comentarii recente
Arhive
- ianuarie 2018 (1)
- iunie 2015 (3)
- octombrie 2013 (3)
- mai 2013 (1)
- noiembrie 2012 (1)
- iunie 2009 (1)
- aprilie 2009 (1)
- martie 2009 (1)
- decembrie 2008 (1)
- august 2008 (1)
- mai 2008 (2)
- februarie 2008 (1)
Categorii
Meta
Haideti la un exercitiu de HIPNOZA de sfarsit de an. Luati o foaie de hartie , ceva de scris si
1-scrieti cati ani au trecut de la un eveniment ce va marcat pana acum.
2- dedesubt screti anul nasterii unei rude.
3- scrieti, de la mine nr 125 pt corectarea rezultatului.
4-adaugati anul acelui evenimet.
5-adaugati varsta rudei.
6–-ADUNATI numerele.
–––––––––––––––––––
V-AM FORTAT SA SCRIETI 4171. .
ApreciazăApreciază
Consensu 11.
E interesant programul de automatizare inalta numit, gresit, inteligenta artificiala, de la adresa chat.openai.com , cu inregistrare rapida. Stie sa calculeze integrale definite, intelege convergenta acestora, dar, normal, are si sincope. Totusi merita sa-l incercati .
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Foarte interesant programul de inteligenta… proasta de la adresa chat.openai.com/auth/login
ApreciazăApreciază
Consensul 10.
Iata ca s-a inceput scoala (2022-2023) cu multe modificari, evident , la ordinul Bruxelului. 5 Module (?) in loc de trimestre , multe vacante si multe alte nazbatii. Practic s-a inlocuit scoala specific romaneasca cu niste cursuri strict optionale complet neformale, care vor scoate orice numai invatati, NU. Dupa 30 de ani de lupte dramatice cu scoala romaneasca performanta de dinainte de 89 s-a reusit demolarea completa si a acestei institutii specific romaneasca. E un adevarat succes al capitalismului concurential de piata impotriva romanismului. „Multe succesuri„` Ministrule.
ApreciazăApreciază
consensul 9.
O formula pt tfdr.
ApreciazăApreciază
Consensul 8. ( educatii etimologice V. S. educatii fonetice).
Va prezint, la adresa din subsolul mesaGIului o colectie de principii, metode si mijloace pedagogice / educationale, cu multe erori de logica in structurare, colectie proiectata pe calapodul unei populatii occidentale ( din occidentul apropiat, indepartat sau orientul foarte indepartat, daca mergem pe la EST), cu o anumita structurare mentala, comportamentala si inter-relationala, construita in sute de ani de razboaie de cucerire, furturi si crime. Din pacate, aceasta colectie, a fost tradusa (prost, ca nu s-a tinut cont de cunoscuta triada sens-semnificatie-corelatie) si impusa prin invatamantul din Romania, unei populatii cu structurare mentala, comportamentala si irter-relationala complet diferita. Astfel ca, in loc sa aduca imbunatatirile dorite, faramiteaza complet logica devenirii personale. Este exact situatia in care se hotareste sa se hraneasca LEII, carnivori, cu laturile porcilor. LEII se vor jigari complet.
http://cem.org/blog/
ApreciazăApreciază
Consensul 7. ( Intrebari, nelinisti, tehnologii educationale).
Am doua inrebari . Se discuta mult despre utilizarea noilor tehnologii educationale in activitatea scolara, pt obtinerea de performante superioare.
1) Se va obtine un progres rapid, nu ?
2) utilizarea noilor tehnologii nu franeaza progresul prin efortul facut in invatarea utilizarii noilor tehnologii ?
Astept un raspuns complet…
ApreciazăApreciază
Consensul 6.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca un transmitator de cunostinte pentru a explica elevilor din clasa a 5-a a materiei destinate clasei a XII-a. ( sau e imposibil ?).
ApreciazăApreciază
Se poate dar cu doua conditii :
1) intelegerea corecta/completa a ceea ce vrei sa transmiti.
2) raportarea la nivelul de intelegere (vocabular,corelari…) al interlocutorului..
ApreciazăApreciază
Nu cred ca se poate. Poate daca elevul e geniu intre genii !
ApreciazăApreciază
CONSENSUL 5.
Da , se poate consensualiza….
ApreciazăApreciază
Ce anume ?
ApreciazăApreciază
Consensul 4.
Cat de curand , redactia sitului va prezenta cateva intamplari ‘pedagogic-amuzante’ din activitatea cunoscutului profesor , Rotar, in calitate de transmitator de cunostiinte intrU un sat celebru din Dobrogea…fiti cu urechile ciulite !
ApreciazăApreciază
Raspuns consensului 4.
Aceste intamplari vor trece intrU un registru teoretic aspectele reale pe care le intalnesti in incercarea de a descarca/incarca oarece cunostiinte din propria minte in cea a elevilor /studentilor/cercetatorilor/academicienilor…
ApreciazăApreciază
Raspuns
1–‘INTEROGATIA’
O eleva intreaba in timpul orei : domn’ profesor la ce ne trebuie atata matematica ? Este evident vorba de ‘interogatia-utilitatii’.Care ar fi un raspuns ce nu se vrea o repetere plicticoasa pa unor explicatii ‘de tipar’ ?
ApreciazăApreciază
Raspunsul „clasico-pedagogic” (matematica are o latura educativa …nu studiezi rezolvarea ecuatiilor pt a rezolva ecuatii ci pt ca ,in viitor, cand gasesti o hartie pe jos o ridici si o arunci la cos)
este nerealista , neatragatoare.O explicatie „utila” imaginatiei elevilor este urmatoarea :
omul nu stia sa vorbeasca,a evoluat si acum rezolva ecuatii. La fel vor evolua si animalele,vor incepe sa vorbeasca,vor studia matematica si ce va face elevul cand se va intalni cu o oaie pe munte,care il intreaba „cum se rezolva ecuatia” iar elevul nu va sti ?
Concluzia este ca
„matematica e utila”
ApreciazăApreciază
Recunosc faptul ca m-am aflat si eu intro astfel de situatie delicata.Un raspuns „clasic” mi s-ar fi parut artificial.
ApreciazăApreciază
Deliana,
au trecut multi prin astfel de situatii dar putini au inteles cum sa rezolve..
ApreciazăApreciază
Consensul 3.( definitii )
Definitia (amuzanta ) matematicii : „stiinta” care face afirmatii incontestabile despre lucruri inexistente !!
ApreciazăApreciază
Ex
-punctul nu are dimensiune.
…….etc.!
ApreciazăApreciază
Foarte interesant….
Voi reveni cu niste comentarii. Am mult intrebari.
ApreciazăApreciază
Consensul 2 (aspecte definitorii)
1-E corect ca „lucratorii scolari” din invatamantul numit
„PRE-UNIVERSITAR” sa fie „profesori”
2-Dece invatamantului de 12 clase i se spune preuniversitar si nu
post-pre-scolar ?Nu mai trebuie ca toti sa absolve o facultate..!
Raspunsurile la aceste intrebari,aparent,banale vor pune in evidenta
aspecte profunde legata de structura,finalitatile,evolutia sistemului de
invatamant.
ApreciazăApreciază
Consensul
de baza.
Explicatii:
1) in viziunea autorilor „NAKED-MATH”= matematica (fara context) = MATEMATICA-NASHPA..
necontextuala e , de fapt matematica abstracta care-spun autorii
,GRESIT,-nu e inteleasa de copiii din clasele 1-8 deci trebuiesc metode
noi „avangardiste”.
2) prin „non-NAKED-MATH” se intelege-surprinzator-matematica ce are
context, adica in loc de „2+2=4”-nakedmath(nu se vede contextul) spui
„doi cai +doi cai = patru cai” (se vede contextul).
Recomandati-le autorilor „NOII MATEMATICI” sa citeasca manualul de
matematica ROMANESC de clasa a 5-a din anul 1980 unde „naked-ul” si
„non-nakedul” se impletesc admirabil COPIII AJUNGAND USOR LA OLIMPIADA.
DE CE SA SE CHINUIE SA REINVENTEZE ROATA CAND ACEASTA E IN MANUALUL DIN
ROMANIA-1980 !!!
ApreciazăApreciază
Consensul 1 (antreuri)
La ce trebuie sa fie atent un „cadru didactic” atunci cand intra in clasa (la 1..4;la 5..8;la 9..12;..etc)
ApreciazăApreciază
[Varianta
minimala consensuala] :
-la clasele 1..4 “CD-urile” trebuie sa fie atente la usa de la intrare
in clasa-sa nu cada-si la creta de pe scaunul de la catedra.
-la clasele 5..8 atentia “CD-urile” se vor uita la picioarele scaunului
si a catedrei si daca nu sar pisici la tabla.
-la clasele 9..12 ,aceleasi “CD-uri” intra cu atentie in clasa ,pt a nu
le cadea sticle cu apa,iar domnisoarele CD-uri se vor uita sa mai existe
placajul catedrei dinspre clasa.!!!!
ApreciazăApreciază