-
Articole recente
- INTREBARI, PROPUNERI-de-TEME, DIVERSE
- 1 . EXPLICATII DESPRE ACEST SIT……asezamant de relaxare activa si..recreativa
- 16. ISTORIA RELIGIILOR
- 15. FILME – TEATRU – BALET
- 2 . LINGVISTICA MATEMATICII vs. MATEMATICA LINGVISTICII …..dar numai in limba romana
- 3. ” NAKED-MATH „–UN CONGLOMERAT DE „IDEATIUNI” INDOIELNICE VIZAND PEDAGOGIA
- 4. ABIS adica : PSIHIC , PSIHOLOGIE , PSIHOLOGI …. de jur imprejurul creerului.
Comentarii recente
Arhive
- ianuarie 2018 (1)
- iunie 2015 (3)
- octombrie 2013 (3)
- mai 2013 (1)
- noiembrie 2012 (1)
- iunie 2009 (1)
- aprilie 2009 (1)
- martie 2009 (1)
- decembrie 2008 (1)
- august 2008 (1)
- mai 2008 (2)
- februarie 2008 (1)
Categorii
Meta
7. Exercitii si Probleme de…LOGICA distractiva
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat Agrement, amuzament, axiomatic, axiome, distractiv, educatie, glume, istorie, lingvistica, logica, matematica, teoreme, teorii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.
Problema complexa. ( functie continua fara proprietatea lui Darboux )
Aceasta functie f(x)=x, numita „mititica fuctie a marelui Rotar Gheorghe„, compusa de Maestru sa fie functie continua FARA proprietatea lui Darboux. Astfel functiile continue se suprapun PARTIAL peste functiile cu proprietatea lui Darboux. Incepand de azi, MARELE matematician, fizician, electronist, informatician, filosof, sahist, Rotar Gheorghe le anuleaza Doctoratele si titlurile de asistent, lector, conferentiar, profesor si Academician tuturor celor care le-au obtinut prin utilizarea direct sau indirect a teoremei, FALSE, ca o functie continua are proprietatea lui Darboux.
ApreciazăApreciază
Problema de anul nou.
Trei tineri se duc la restaurant, comanda, mananca si-i platesc chelnerului 30 de lei, adica a platit fiecare cate 10. Chelnerul isi da seama ca le-a luat cu 5 lei mai mult. Le da 3 lei si isi opreste 2 lei bacsis. Deci tinerii au platit cate 9 lei. Analizand situatia, se constata ca a disparut un leu, asa : 9 lei X 3 = 27lei, plus 2 lei (dati chelnerului) == 29 si nu 30… UNDE ESTE UN LEU ? Asteptam raspunsul tau
ApreciazăApreciat de 1 persoană
De fapt clientii au platit chelnerului 27 lei + 2 lei, si nu 27lei+3Lei. Este ?
ApreciazăApreciază
Melania, Costel, rezolvarea ecuatiei de grad III se face cu transformarea X=U+V ca mai jos
http://www.referatele.com/referate/matematica/online3/Rezolvarea-ecuatiilor-de-gradul-III-si-IV-referatele-com.php
ApreciazăApreciază
Problema 76. Cum se rezolva ecuatiile de grad III si IV ?
Melania Carje
ApreciazăApreciază
Si eu sunt interesat de aceste ecuatii.
Costel Ilie
ApreciazăApreciază
Melania, Costel, rezolvarea ecuatiei de grad III se face cu transformarea X=U+V ca mai jos
http://www.referatele.com/referate/matematica/online3/Rezolvarea-ecuatiilor-de-gradul-III-si-IV-referatele-com.php
ApreciazăApreciază
Redactia asezamantului iti ureaza bun-venit. Raspunsul e corect, numere nenule. Te asteptam si cu alte subiecte.
ApreciazăApreciază
1) cele 3 numere sunt nenule.
ApreciazăApreciază
Problema 75. ( Marea teorema a lui Fermat).
Multi am auzit, stim, cativa pot demonstra ca [ nu exista x,y,x € Z = { ,…,n,…-1,0,1,…,n,… } , astfel incat xxx + yyy = zzz ].
1) Totusi pt x=1, y=-1 si z= 0, se obtine 1-1=0, adica o propozitie adevarata ! Va intreb ”’Este incalcata teorema ?”’.
2) Care ar fi ideea pt demonstrarea ELEMENTARA a teoremei pt orice putere ‘n’ ?
ApreciazăApreciază
Problema 74. ( Zburdalnicie cosmica ).
Cinci nave cosmice pleaca de pe Pamat spre Jupiter. Nava1 are 100.000km/s, nava2 are cu 100.000km/s mai mult decat nava1,…, nava5 are cu 100.000 km/s mai mult decat nava4. Cu ce viteza se deplaseaza nava5 ? Dar celelalte ?
ApreciazăApreciază
Mi se pare simplu. Vitezele cresc cu cate 100.000km/s. N1 are 100.000km/s, N2-200.000km/s, N3-300.000km/s, N4-400.000km/s, N5-500.000km/s. Nu ?
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Miruna, cred ca nu se poate depasi viteza luminii, 300.000 km/s. Asa ca…
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Problema 73. ( dezlegari la rebus)
””’Cum e vremea daca e deosebit de rece ? …, la rebus !!!
Mai jos aveti doua adrese interesante cu integrame ‘in-direct’, sau ‘pe-s(i)rma’ !!! Succes.
Adresele de rebus aici :
http://rebus-integrame.ro/ http://www.integrameonline.ro/
ApreciazăApreciază
‘Deosebit’ de rece, inseamna diferit, altfel decat ‘rece’, de exemplu ‘cald’. Asa ca
Raspuns : Cand vremea e deosebit de rece , este vreme calda !
ApreciazăApreciază
Problema 72. (lingvistica-electorala )
Inainte de alegeri , un substantiv viguros reuseste sa agate doua verbe ce se deplasau ‘din-gura-in-gura’ (adica pe cale orala) …. Ce orientare politica va avea fraza zamislita ?
ApreciazăApreciază
excelent articol
ApreciazăApreciază
Problema 71. (logica artificiala )
Ce numar urmeaza in sirul de mai jos :
5 , 43 , 19 , 1 , X…….
Cat este ‘X’ ?
ApreciazăApreciază
Pentru raspuns trebuie precizata semnificatia numerelor….
Se observa usor ca
–5 este varsta nepotului (cum al cui ?).
–43 este numarul de la pantof.
–19 nr de rude cunoscute.
–1 este numarul de sateliti naturali ai Pamantului…
Concluzia : X va fi obligatoriu 2 , adica pretul unui kg de ceapa !!!
ApreciazăApreciază
Absolut logic !!
ApreciazăApreciază
Amuzanta aceasta logica.
ApreciazăApreciază
Problema 70 . ( camilareasca )
Un fermier etimologic are 14 camile , pe care le lasa mostenire ( la moarte ) celor trei fii ai sai astfel :
– primul va lua 1/3 .
– al doilea va lua cu una mai mult ca primul.
– al treilea va lua 1/5 ( o cincime ) din total.
Cei trei fii ( toti etimologici ) raman tare incurcati , nu pot imparti camilele.
Trece un roman pe acolo , ii asculta , le da o camila si primul ia 1/5 * 15=5 camile , al doilea ia 5+1=6 camile , iar al treilea ia 1/5 * 15 = 3 camile . In total 5+6+3 = 14 camile ! Romanul ( fonetic ), isi ia camila inapoi. CUM A FACUT ?
ApreciazăApreciază
Problema 69.
Propun si eu o problema cu numere : alege un numar,dubleaza-l,aduna 12, imparte rezultatul la doi ,scade numarul ales si obtii 6 ! Cum am facut ?
ApreciazăApreciază
Exercitiu interesant din categoria celor in care un numar e eliminat…
ApreciazăApreciază
Problema 68. (gandire fonetica .. adica logica)
Se presupune ca esti la marginea Bucurestilor,ca trebuie sa ajungi in Piata Unirii ,nu ai harta,nu cunosti orasul iar locuitorii au plecat TOTI la munte. Cum procedezi ? (generalizare : cu ajungi in centrul unui oras oarecare ?)
ApreciazăApreciază
Intradevar,o problema frumoasa. Rezolvarea tine de topologia locului ..
ApreciazăApreciază
Stiu raspunsul.L-am verificat si functioneaza.La marginea Bucurestilor mergi pe una din strazi (nu intrari) spre capatul cu numarul unu,, de acolo pe urmatoarea spre acelasi capat si ,in final,ajungi in Piata Unirii.(Numerotarea strazilor se face incepand de la strada cu importanta mai mare,adica din bulevardul B1 toate strazile incep cu unu….)
ApreciazăApreciază
Raspunsul e corect. Ar fi foarte utila o apreciere a autoarei problemei.
ApreciazăApreciază
Problema 67. ( demonstratii sau Justificari) .
Teorema : Multimea nr naturale N={1.2.,…,n,…. (infinit) } are doua elemente !
‘Demonstratie’ : oricare ar fi nr natural ‘n’ exista o funcie bijectiva intre N si An={kn| k apartine lui N},adica N are atatea elemente cat An.Dar pt n=(infinit) din N ,rezulta ca An={1,(infinit)} are doua elemente adica multimea nr naturale N are tot doua elemente.
Ce trebuia demonstrat !
Este corecta demonstratia ?!?
ApreciazăApreciază
Foarte interesanta ‘demonstratia’. Sa asteptam comentarii.
ApreciazăApreciază
Eroarea provine la trecerea de la ‘n’ finit la ‘n’ infinit. Toate functiile fn au ca imagine multimi infinite de numere asa ca si la ‘limita’ f(infinit) va avea ca imagina o multime ,cardinal , infinita ,adica, nu cu doua elemente. Simbolul ‘OO’ e utilizat corect doar pt a demonstra ca R{OO} este spatiu inchis .
ApreciazăApreciază
in formularea An={1,(infinit)} „elementul” (infinit) nu e numar natural asa ca nu se poate defini o functie cu valori pt acesta.
ApreciazăApreciază
Nu chiar… A spune ca „„elementul” (infinit) nu e numar natural” nu prea mai este suficient, atata timp cat prima parte a enuntului a redefinit ce se va intelege prin numar „natural”: „Multimea nr naturale N={1.2.,…,n,…. (infinit) }”. Mai degraba as zice ca incorectitudinea este cauzata de introducerea fara demonstratie a enuntului „oricare ar fi nr natural ‘n’ exista o func[t]ie bijectiva intre N si An”. 🙂
ApreciazăApreciază
Cristian Gamer, iti uram bun venit in acest asezamant. Foarte corecta explicatia ta. O retinem ca explicatie completa. Te asteptam si cu alte comentarii.
ApreciazăApreciază
Problema 66.(zilnicie…)
In limba romana ( limba fonetica ) exista posibilitatea de a te referi la zilele saptamanii fara sa te ” sprijini ” pe termenii uzuali { luni , marti , miercuri , joi , vineri , sambata , duminica }. Cum procedam ? Putem consulta .
si
http://rotargheorghege.ucoz.com
ApreciazăApreciază
Raspunsul este :RAS-ALALTAIERI,ALALTAIERI,IERI, [ AZI ] ,MAINE,POIMAINE,RAS-POIMAINE !
ApreciazăApreciază
Problema 65 (caprari)
Un patron al unui post TV le face cadou celor trei mari jurnalisti 14 capre occidentale cu conditia sa le imparta astfel :
-primul ia o treime…
-al doilea ia cu una mai mult…ca primul
-al treilea ia cu doua capre mai putin ca primul.
Dar jurnalistii nu se descurca… Trecand pe acolo un roman inteligent cu scoala inainte de ’89 le da o capra de la el (se fac 15 capre) si ,acum se pot imparti astfel : 5,6 si 3 capre,respectiv.
Deoarece 5+6+3 = 14,trecatorul isi ia capra inapoi.CUM A FOST POSIBILA IMPARTIREA ?
ApreciazăApreciază
Simplu : daca adunam „procentele” luate de juristi , acestea nu fac un intreg !
ApreciazăApreciază
Problema 64
Avem un recipient cilindric cu un orificiu de evacuare tot de forma cilindrica, adica doi cilindri coaxiali de diametre diferite, orificiul
de iesire este de diametru mai mic. In recipient se gasesc un numar neprecizat de obiecte (mai mare decat unu) cilindrice cu diametru si
grosime precizate, iar diametrul obiectelor este mai mic decat diametrul
orificiului de iesire. Intrebare: sa se determine raportul intre dimensiunile obiectelor si dimensiunile orificiului de iesire, astfel
incat acestea sa poata iesi fara a se bloca.
Aplicatii practice:
1) cei doi cilindri reprezinta o sticluta de medicamente, iar obiectele
sunt pastilele din interior.
2) cei doi cilindri reprezinta o sala de spectacol cu culoarul de
iesire, iar obiectele sunt oamenii
ApreciazăApreciază
Problema
63.(d-ale cantaririlor )
Care cantar e mai exact ? Cel cu talere,de 2000 de ani,sau cel
electronic ? La fiecare tip de raspuns se asteapta justificari / explicatii / demonstratii …
ApreciazăApreciază
Se tine cont de atractia gravitationala pe Pamant,Luna,..
…etc
ApreciazăApreciază
Problema 62
Cand 3+4 fac 11 ?!?
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Poate
cand se schimba baza ne numeratie.In baza 6 adica 3+4=11
=> 1(6^1)+1(6^0)=11 (prin abuz-de-limbaj).
ApreciazăApreciază
Raspuns.
Asa e.Schimbarea bazei de numeratie modifica ‘reprezentarea’ rezultalor.
ApreciazăApreciază
Problema 61. (unghiuri si .. unghiuri)
Sa se demonstreze ca orice „unghi mai mare de 90” de grade are exact 90
de grade (orice unghi obtuz este unghi drept)
Dupa demonstrarea teoremei ai mare grija cand ajungi la o intersectie in
care sunt doua strazi spre dreapta,una in unghi drept si alta la 100
grade.Mergand pe o strada te poate lovi o masina care circula pe
cealalta pentru ca,de fapt , ele se suprapun la 90 grade.
ApreciazăApreciază
Raspuns
Am scris o demonstratie pe pagina http://rotargheorghege.ucoz.com
ApreciazăApreciază
(2011-01-27 4:26 PM)
Demonstratie:
1)Ipoteze
AB=CD
u(ABC)=90grade
u(BCD)>90grade
ME-mediatoarea lui AD
MF-mediatoarea lui BC
2)Triunghiurile
MAB=MDC (LLL)
AB=CD ip
MA=MD (ME-mediatoare)
MB=MC (MF-mediatoare)
3)Conseciinte:
u(MBA)=u(MCD)
u(MBC)=u(MCB)
u(MBA)-u(MCD)=u(MBC)-u(MCB)
deci u(B)=90grade=u©
adica orice unghi mai mare decat 90 are de fapt 90 !!!
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Trebuie realizat desenul corect,cu rigla si raportorul !
ApreciazăApreciază
Evident ca la aceasta „demonstratie” se asteapta o explicatie.
ApreciazăApreciază
Problema 60.
Se afirma ca numarul zero 0 nu are semn.Gasiti o justificare.
ApreciazăApreciază
E vorba de numarul zero ( 0 ) din multimea numerelor intregi ,rationale,reale.
ApreciazăApreciază
O explicatie intuitiva simpla ar fi urmatoarea : pe axa nr. reale ,de la stanga la dreapta (cum privim noi) avem la mijloc numarul zero.Daca un nr. e LA STANGA LUI ZERO ARE SEMNUL MINUS iar la dreapta fata de zero
are semnul PLUS.Ex. nr 1 la dreata lui zero are semnul plus (+1) ,nr 5 la dreapta are semnul plus (+5) iar nr 3 la stanga lui zero are semnul minus (-3).Ce semn are zero ? Deoarece zero nu e nici la dreapta nici la stanga lui zero spunem ca NU ARE SEMN..
Explicatia teoretica (deci singura corecta) tine de contructia multimilor de numere cu axiomele lui Peano.
ApreciazăApreciază
Problema 54..
John poti posta diverse probleme de exemplu:
X+II=4….prin mutarea a doua segmente.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Propozitia devine adevarata aranjand segmentele astfel :
II+II=4 , ADICA MUTAND PRIMELE DOUA SEGMENTE.
ApreciazăApreciază
Problema 53. (atractie telurica)
Doua grupuri de turisti infocati fac inconjurul planetei pe traseul :
A-(grupul 1) ROMANIA , RUSIA , COREEA-DE-SUD , CHINA , SINGAPORE ,MALAEZIA, JAPONIA , PERU , BRAZILIA , BRASILIA , PORTUGALIA , ROMANIA …
B-(grupul 2) in sensul opus.. ROMANIA , PORTUGALIA .. Romania !
Intrebare : Care grup a avut o viteza TANGENTIALA mai mare ?!?
……
Primul sau al doilea ??
ApreciazăApreciază
Se tine seama de viteza tangentiala a unui turist care sta pe suprafata pamantului..
ApreciazăApreciază
Problema 55.
Am si eu o problema de logica la cre nu-i dau de cap ma puteti ajuta? M-am tot straduit dar…. nu reusesc ce-i drept nu mi-a placut matematica sau logica la sc de aceea am facut facultatea si masterul in psihologie ca nu aveam nevoie de multa matematica … 🙂 …deci sa revin la problema mea de logica. Sunt punctele A, B, C, dispuse unul dupa celalant iar dedesupt-ul lor 1, 2, 3 trebuie sa unesc
cu lini fiecare punct respectiv A cu 1,2,3 B cu 1,2,3 si C cu 1,2,3 in asa fel incat sa nu se intersecteze in ,,X,,linile cu care se unesc. nu conteaza daca linile sunt curbate sau in forma de smicerc Eu m-am chinuit vre-o 5-6 pagini de caiet studentesc dar sincer sa va spun nu am rabdare si a inceput sa ma doara capul daca stie cineva
raspunsul v-as fi recunoscator asa doar de curiozitate
Va multumesc anticipat Claudiu
ApreciazăApreciază
Claudiu ,
aceasta e o cunoscuta problema de „teoria grafurilor” si „topologie matematica”.Formulata altfel arata asa:trei fabrici de paine trebuie sa alimenteze trei centre de vanzare pe trasee care sa nu se intersecteze.Raspunsul va fi formulat peste o zi dupa ce se mai pronunta si alti iubitori de logica.
ApreciazăApreciază
Mare atentie la formularea CORECTA a problemei.Daca s-ar considera „punctele” 1,2,3 suprapuse pe A,B,C respectiv ( adica 1 in A, 2 IN B SI 3 IN C) problema se reduce la a desena cate doua sageti din A,B si C adica obtinem solutii „banale”.
De aceea se va considera un dreptunghi format din trei zone Z1,Z2 si Z3 astfel ca Z1 si Z3 nu au puncte in comun.In zona Z1 sunt punctele A,B si C iar in zona Z3 punctele „1” ,”2″ si „3”.
ApreciazăApreciază
Problema NU are solutie.
Demonstratie
1.Observatii pregatitoare
-traseele considerate ca segmente pot fi arce
-voi nota punctele 1,2,3 cu x,y,z pentru comoditate.
-se va considera ordinea ABC pentru destinatii;celelalte 5 variante
se trateaza identic.
-punctele A,B,C se considera pe o dreapta AB astfel ca segmentele
AB,AC si BC sa poata fi tranzitate de arce din x,y,z.
-PE TRASEUL xA NU EXISTA ALT TRASEU xAB…etc.
2.Dreapta A(B)C imparte planul in doua,semiplane punctul x se considera in
semiplanul de jos.
2.a)Unind x cu A,B si C se obtin 3 regiuni:
xABx regiune semiinchisa.(AB poate fi tranzitata)
xBCx regiune semiinchisa.(BC poate fi tranzitata)
exteriorul „triunghiului xA(B)C regiune deschisa.
2.b)Punctul y se considera in semiplanul superior-altfel ne
gasim intro alta ordine a punctelor A,B,C.
Unind punctul y cu A,B si C se obtin 3 regiuni:
xAyBx–-regiune INCHISA (NU POATE FI TRANZITATA)
xByCx–-regiune INCHISA (––––-””–––––-)
EXTERIORUL „PATRULATERULUI „xAyCx” regiune deschia.
2.c)Punctul z poate fi asezat DOAR in
-exterior:nu are acces la punctul B
-regiunea inchisa xAyBx:nu are acces la C
-regiunea inchisa xByCx:nu are acces la A
3.Permutand punctele A,B,C in ACB,BAC,BCA,CAB,CBA DEMONSTRATIILE SE ADAPTEAZA CORESPUNZATOR.
Astept alte comentarii si la celelalte rubrici..!
ApreciazăApreciază
Problema 54. ( V nr.1)
Am o cutie, un recipient, in care sunt o multime de „sireturi” de lungimi si grosimi diferite. In primul rand cum formulez „matematic” conditia ca aceste sireturi (nu se precizeaza numarul) sa se innoade, dupa ce este „agitata” cutia, recipientul. Problema aceasta a aparut ca abstractie a unui fenomen curent, de care sunt sigur toti s-au lovit.
Ai o geanta in care tii mai multe cabluri, ei bine… dupa un timp in care te deplasezi cu aceasta geanta este imposibil sa nu gasesti mai multe cabluri innodate. Deci care sunt conditiile matematice ca aceste „sireturi” sa se innoade si care sunt conditiile ca aceste sireturi sa
nu se innode.
(V nr.2)
Daca este rezolvata problema nr.1, atunci se pot formula intrebarile urmatoare: nu cumva, in functie de numarul de „sireturi” innodate se pot trage concluzii referitoare la forma si dimensiunile recipientului in care acestea au fost si/sau amplitudinea, frecventa durata cu care s-a
miscat recipientul cu „sireturi”?
ApreciazăApreciază
Trebuie formulata o teorema de existenta la care corolarele sa fie date de diferiti parametri initiali.
ApreciazăApreciază
Buna treaba acest site : 7 Exercitii si Probleme de…Logica distractiva. Super site.!!
ApreciazăApreciază
Echipa de redactie il considera un SIT extrem de util….
Asteptam si altele.
ApreciazăApreciază
Salut.De curand am descoperit acest sit si am ramas placut surprins.Am stat vreo 3 ore aici.
ApreciazăApreciază
Foarte interesant,
VI + I = 4
cu o singura mutare a unui bat de chibrit.
multumesc tuturor.
ApreciazăApreciază
O problema din categoria celor ce arata latura nedistructiva,ecologica a betelor de chibrit.
ApreciazăApreciază
Propozitia IV+I=4 (neadevarata ) se transforma in
III+I=4 si devine adevarata !!!
ApreciazăApreciază
Schimbarea stricta a unui „V” in „II” necesita 2 mutari… Solutia corecta este VI – II = 4. :-B
ApreciazăApreciază
Cristian Gamer, foarte corect raspunsul. Bogdan va fi multumit. Te asteptam si cu propuneri de probleme (problematici) noi. Se adauga in caseta din subsolul paginii.
ApreciazăApreciază
Problema 50.( logica ciupercilor )
4 romani , cate unul din Medias,Sibiu,Cluj si Brasov, pleaca la cules de ciuperci in occident . Acestia sunt :
Kate,Anna,Thermal si Scarlet pe scurt K,A,T,S…
Se presupune ca propozitiile de mai jos ,in care fiecare
spune cate ceva ,sunt ADEVARATE..
1-Anna:Thermal minte.
2-Kate:Anna si Thermal nu locuiesc in Brasov.
3-Scarlett:Therma a spus ca Anna e din Medias iar Scarllet e din Brasov.
4-Anna:Am fost cu Thermal in excursie in Cluj….
Intrebarea e : DIN CE ORAS E FIECARE ROMAN ?.
Stabileste o functi intre {KATS} si {MSCB}
…………………….
ApreciazăApreciază
Indicatie:se va stabili unde NU sta fiecare..!
ApreciazăApreciază
Indicatia 2.daca apar dificultati de rezolvare,numele romanesti ale tinerilor pot fi inlocuite cu altele convenabile…!!
ApreciazăApreciază
Indicatie „savanta”.
Numarul functiilor ce pot fi stabilite intre cele doau multimi e finit asa ca un mic programel de calculator-chiar si computerizat-ar putea fi util.
ApreciazăApreciază
Ar fi utila si incercarea de a considera,pe rand,toate permutarile unei multimi.!!
ApreciazăApreciază
Problema 49.(importanta lui „5” )
O metoda simpla de a calcula patratele numerelor naturale terminate in 5,25,125
a) (nnn..n)5x(nnn..n)5= {(nnn..n)x[ (nnn..n)+1]}25
adica 435×435 „face” 43x(43+1) la care se adauga 25.
Exemplu: 75×75 face (7×8)25 adica 5625.
35×35=(3×4)25=1225
b)patratele numerelor cu terminatia 25.
(ab25)x(ab25) =?
-se calculaeza (ab5)x(ab) si se adauga 625 adica
(3425)x(3425)=
-(345)x(34)=11730 la care se adauga 625 deci =11730625
INTREBARE: De ce functioneaza algoritmul ? Care e demonstratia ?
Exercitii (cu metodele a) si b) )
345×345= ?
275×275= ?
425×425= ? …
(prin ambele metode)
139825×139825= ?
ApreciazăApreciază
Indicatie: rezolvarea e simpla daca numarul care se termina in „5” se noteaza cu Z5,iar numarul care se termina in 25 se noteaza cu Z25.
ApreciazăApreciază
Problema
48.(” d-ale executarilor….silite”)
Un puternic imparat are o grdina de flori la care tine mult.Pentru ca se
tot rupeau florile ,ordona sa-i omoare pe cei care ii strica gradina.La
curte era si invatatul imperiului,cu capul mereu in…nori.Ajungand in
gradina calca pe flori si ,e dus la imparat.Acesta,suparat ii spune
sa-si aleaga moartea:
1-daca spui o propozitie adevarata vei fi spanzurat
2-daca spui o propozitie falsa ti se va taia capul..
Dupa o „scurta cugetare interioara”,invatatul spune o propozitie care il
salveaza.Care e aceasta ?
[NU SE ADMITE :”PESTE 10 ANI VA PLOUA”…SAU ALTELE ASEMENA ]
ApreciazăApreciază
Indicatie:se alege o propozitie care ,”daca se presupune adevarata” devine falsa si invers..
ApreciazăApreciază
Raspunsul
este dat de propozitia :
„Mi se va taia capul” !!!
1)Daca se presupune ca propozitia e adevarata atunci trebuie sa fie
spanzurat..dar propozitia va deveni falsa…nu poate fi spanzurat !!
2Daca se presupune ca propozitia e falsa va trebui sa i se taie
capul..dar atunci propozitia devine adevarata….nu poate fi decapitat
!!
In concluzie aceasta propozitie il salveaza.
ApreciazăApreciază
Problema
47. (atentie la radar ! )
Mergand spre o cabana un sofer ajunge , cu masina, in locul unde soseaua
se bifurca ( un drum la stanga , altul la dreapta ).In intersectie sunt
doi politisti „siamezi”:unul spune mereu ADEVARUL ,celalalt
MINTE…Care e intrebarea ( una singura) pe care o adreseaza soferul
unui politist pentru a gasi drumul corect spre cabana ??
ApreciazăApreciază
Mare atentie…o singura intrebare-bine aleasa-adresata , o sg. data,oricaruia dintre cei doi politisti va primi raspunsul care iti va arata drumul CORECT spre cabana.
ApreciazăApreciază
Raspunsul apeleaza la operatorii logici „fals” si „adevarat”.
Intrebarea este: „CE VA SPUNE COLEGUL TAU DACA L-AS INTREBA CARE E DRUMUL SPRE CABANA”.
Analiza:
1-daca intrebarea e adresata celui ce spune adevarul,acesta, va spune ce spune colegul (MINTIND) adica DRUMUL GRESIT.
2-daca intrebarea e adresata celui care minte,acesta, va (minti) nega raspunsul colegului aratand tot DRUMUL GRESIT.
In concluzie se va alege , de fiecare data celalalt drum .
ApreciazăApreciază
Multe informatii aici. Thanks! Voi reveni.
ApreciazăApreciază
Te astept cu completari…usa e deschisa (cheia sub pres).
ApreciazăApreciază
Great article, lots of intersting things to digest. Very informative
Tare articol,multimi de lucruri interesante usor de digerat.Foarte informative.
ApreciazăApreciază
Astept
traducerea comentariilor in limba romana acceptata de proprietar si majoritatea covarsitoare a cititorilor.
Interesant este ca,desi vorbesti doar engleza,ai inteles perfect
articolele postate.Aici e marea putere a LOGICII:nu conteaza in ce limba exprimi o idee;daca e logica,va fi inteleasa cu siguranta.!!
ApreciazăApreciază
There’s a wealth of information here. I’ll be back again.
E un conglomerat de informatii aici.”Pazea” ma voi intoarce.
ApreciazăApreciază
E FOARTE BINE CA TE REINTORCI,DAR CAUTA UN TRANSLATOR DE TEXTE PENTRU LIMBA ROMANA.
ApreciazăApreciază
Un articol foarte interesant …..
ApreciazăApreciază
Ma
bucur ca ti-au placut articolele..insa pe SITUL acesta se scrie doar in
limba romana,asa ca trebuie sa-ti traduci textul.Sunt destule programe
de traducere …
ApreciazăApreciază
Producatorii si degustatorii de vin pot formula raspunsul corect.
ApreciazăApreciază
Amuzamentul
46. (Aspecte facultative si comportamentale )
CARE E DIFERENTA DINTRE UN OM NORMAL SI UN STUDENT LA „MATEMATICA”ATUNCI
CAND ISI FAC O CAFEA??
-1) Prima situatie:ibricul e pe peretele din stanga,chiuveta pe peretele
din dreapta si aragazul in fata..
– Omul normal ia ibricul il umple cu apa ,adauga cafea si il pune
pe aragaz sa fiarba.
-studentul face la fel…(e prima problema pe care invata s-o
rezolve)
2) A doua situatie : ibricul peperetele din dreapta, chiuveta in dreapta
si aragazul in fata.
– Omul normal ia ibricul din dreapta,il umple cu apa,adauga
cafea,il pune pe aragaz si asteapta sa fiarba.
– Studentul ia ibricul de pe peretele din dreapta,il aseaza pe
peretele din stanga si este in fata unei probleme pe care stie s-o
rezolve de la punctul 1)…!!!!!!
ApreciazăApreciază
Evident , aici , nu se asteapta nici un raspuns…Nu avem vreo intrebare..
ApreciazăApreciază
aprecieri,insa,pot fi facute…
ApreciazăApreciază
Problema
45. ( O problema putin…alcoolizata. )
Avem doua butoaie indentice de cate 15 litri.In primul se toarna 10 – zece – litri de apa,iar in celalalt 10 -zece- litri de vin.Din al doilea se ia o cana de 1 litru de vin si se toarna in primul,iar, dupa amestecare,din primul se ia o cana de 1 litru de amestec si se
toarna in al doilea..
Intrebare: Avem mai mult vin in butoiul cu apa ( primul butoi )sau mai multa apa in butoiul cu vin ( al doilea butoi )?? Justifica raspunsul..
ApreciazăApreciază
cantitatea de vin din butoiul cu apa este egala cu cantitatea de apa din butoiul cu vin.DAR DE CE ??
ApreciazăApreciază
Problema 44.( D-ale reltivitatii )
In teoria relativitatii se prezinta un „asa-numit paradox” al gemenilor :
Deoarece limita superioara a vitezelor se considera ACUM ca fiind VITEZA LUMINII.si ca ,la cresterea vitezei, timpul se „contracta” se concluzioneaza ca daca unul din doi frati gemeni pleaca in cosmos si se intoarce dupa 40 ani atunci va reveni mult mai tanar decat celalalt frate care a ramas pe pamant.Acest lucru este complet neadevara…!! Unde este „hiba” in rationament
?!??
ApreciazăApreciază
La ce fel de VITEZE se aplica aceasta teorie…?
ApreciazăApreciază
Teoria se aplica obiectelor cu viteze constante in matime directie si sens..nu se aplica la accelerari/decelerari…
ApreciazăApreciază
Problema 43. (Teorii concurentiale ale MATEMATICII din PIATA)
Sa se precizeze o CONSTRUCTIE-CONCURENTIALA logica in care
sa se castige bani SIGUR din „activitati ” de INPRUMUTURI / RETURNARI DE BANI..
Atentie : fara pierderi !!! doar castiguri..
Aceasta „CONSTRUCTIE” va genera automat un numar nelimitat de locuri de munca foarte bine platite..!!!
ApreciazăApreciază
Ca indicatie se va utiliza notiunea de BURSA…de orice..! !!!
ApreciazăApreciază
Problema 42. ( Multimi pseudo-tautologice..)
Se considera multimile:
A-multimea „prietenii mei.”..
B-multimea „prietenii prietenilor mei”.
si
C-multimea „dusmanii dusmanilor mei”.
Intrebare: este adevarata egalitatea A=B u C {A egal cu B reunit cu C }?
justifica raspunsul…
ApreciazăApreciază
Din REUNIUNI,INTERSECTII si DIFERENTE de multimi cu asa-numita frunza de trifoi….
ApreciazăApreciază
Problema
41. ( D-ale monarhiei )
Regele tinutului de NORD-VEST vine trist de la vinatoare si,ca orice
rege care se respecta, porunceste sa se taia capul unui puscarias dar
INTRO ZI A SAPTAMANII VIITOARE IN CARE ,PUSCARIASUL, NU SE VA ASTEAPTA..
In ce zi va fi executat ?
Zilele saptamanii sunt in ordinea urmatoare: {luni,marti,..,duminica }..
ApreciazăApreciază
Aceasta interesanta problema se rezolva exclusiv LOGIC…
ApreciazăApreciază
Raspunsul este surprinzator..E necesara multa logica.
ApreciazăApreciază
Raspuns
Daca se considera ca toti utilizeaza logica ,atunci ,puscariasul nu poate fi executat in nicio zi !! De ce ?
ApreciazăApreciază
Problema 40. ( O problema…zburatoare )
Un avion zboara de la Bucuresti la Singapore cu 2 pasageri si se intoarce cu 1 pasager.
Intrebare: care e timpul-T1 necesar la dus , dar-T2 la intors ?
ATENTIE LA ASPECTELE PSIHOLOGICE DE RELATIVISM ALE CINEMATICII.!!
ApreciazăApreciază
Ce se intampla cu fusele orare ???
ApreciazăApreciază
Romanii din Singapore sunt invitati sa raspunda …..
ApreciazăApreciază
Problema 39.( D-ale demografiei)
Multi ‘savanti’ spun ca nu vom mai avea loc pe planeta.
Daca sunt 6miliarde de oameni raspunde la intrebarile:
1-ce dimensiuni are un dreptunghi in care pot sta toti ?
2-ce masa/greutate-materiala nu spirituala-au acestia ?(un om are 70 kg )
3-mai ramane loc pentru agricultura ?
ApreciazăApreciază
Raspunsuri:
1-dreptunghiul are 60km X 100km dca asezam un om pe un patrat cu latura de 1m
2-calculul masei : 6mld-oameni X 80kg/1om = 480 mld kg…fata de masa pamantului …..
3-evident DA !!!!!
ApreciazăApreciază
Problema
38. (ceva cu litere)
Alfabetul limbii romane e A,B,C,…..,Z.
Daca se inlocuiesc literele cu numerele 10,11,12,….etc. in aceasta
ordine atunci care e numarul literei ‘Â’ ?
Observatie:Limba romana e fonetica:scrii CAL citesti CAL si intelegi
CAL,spre deosebire de limbile etimologice unde scrii CAL citesti BOU si
intelegi MAGAR .. !
ApreciazăApreciază
Ca indicatie
Se va revedea ABECEDARUL-cl I „editie revizuita si adaugita” pentru diferentiere intre sunete-foneme si semnele grafice.
ApreciazăApreciază
Problema
37..( Paradoxul numit „ahile si broasca testoasa”)
Daca Ahile-cel mai rapid alergator antic,alearga dupa o broasca testoasa
dinspre punctul A spre punctul B (AB are o lungime de 200m),iar brasca
se gaseste in fata lui la 5 cm .atunci Ahile nu poate ajunge
broasca…!!!!!!
Demonstratie.
Pentru a ajunge lbroasca ,Ahile trebuie sa parcurga 5cm intrun timp „T”
secunde.
Dar in acest timp broasca mai parcuge o distanta-foarte mica dar
pozitiva.
Deci cand ahile e la 5 cm broasca e in alta parte.
Procesul continua astfel la nesfarsit deci Ahile nu va prinde broasca.
!!!!!!!!!!!!–OARE DE CE ??????????????
AICESTA E UN PARADOX LA CARE ASTEPT O EXPLICATIE.!
ApreciazăApreciază
Pentru
rezolvarea „Paradoxului”–ciudateniei-se va studia rezultatul
„adunarii” unui numar infinit de valori din ce in ce mai mici….sau
LIMITELE DE SIRURI.
ApreciazăApreciază
Explicatia intuitiva rezida in faptul ca o suma infinit de lungimi din ce in ce mai mici devine egala cu distanta dintre Ahile si broasca intrun timp LIMITAT (finit).
ApreciazăApreciază
Problema 36..( Paradoxul multimilor )
Fie T-multimea tuturor multimilor,
iar
M-multimea multimilor ce NU SE CONTIN CA ELEMENT..
-INTREBARE: ce e adevarat 1 sau 2 ?
1-T apartine lui M
2-T nu apartine lui M
???..
ApreciazăApreciază
Se
va raspunde indirect…si anume :
Daca M e multimea tuturor multimilor G care nu apartin lui G atunci ce
fel de multime este M?
a) M apartine lui M
sau
b) M nu apartine lui M.
Verificam „a)”
Daca M apartine luii M nu are proprietatile multimilor G care sunt in
M…DECI M NU APARTINE LUI M …Contradictie,deci „a)” nu e
adevarata.!!!
Verificam „b)”
Daca M nu apartine lui M atunci M are proprietatile multimilor G diin M
ADICA M APARTINE LUI ,M..contradictie cu „b)”..!!!
Deoarece nici „a)” nici „b)” nu sunt adevarate suntem in fata unui
PARADOX si ne intrebam „TEORIA MULTIMILOR E FALSA ?”
RASPUNS: NU deoarece s-a presupus ca exista o multime „T a tuturor
multimilor” ce nu e adevarat.
Astfel s-a dezvoltat o teorie a CATEGORIILOR ce inca mai cauta sa
rezolve aspecte nerezolvate de teoria multimilor..
ApreciazăApreciază
Problema 35. ( O PROBLEMA UMEDA).
Care are masa mai mare ??
– 1 kg de apa deshidratata ?
SAU
– 1 kg de apa oxigenata ?
ApreciazăApreciază
Trebuie vazute definitiile din DEX–dictionar explicativ.
ApreciazăApreciază
Incearca sa explici ce e „APA DESHIDRATATA”
ApreciazăApreciază
Problema 34.(Logica mai mult sau mai putin formala )
Care implicatii este , logic , adevarata ??
1-DACA ploua ATUNCI sunt nori..
2-DACA sunt nori ATUNCI ploua..
3-DACA 2+3=7 ATUNCI cainii sunt pasari..
??????????????????????????????????????????
ApreciazăApreciază
Implicatiile adevarate sunt 1) si 3)
1–daca ploua trebuie sa fie nori.
3-falsul implica orice..
2-daca sunt nori nu ploua mereu !!
ApreciazăApreciază
Problema 33. (indemanare)
Sa se determine un procedeu prin care un ac de cusut sa pluteasca pe apa dintrun lighean ( in mod real nu cu alte obiecte ajutatoare ). SURPRINZATOR,ACUL VA PLUTI PE APA SI VA PUTEA FI MISCAT CU UN MAGNET..!!!
ApreciazăApreciază
Rezolvarea acestei frumoase „probleme” se bazeaza pe intelegerea aprofundata a gravitatiei , a „fortei tari” si a efectelor acestota pe distate mici..
ApreciazăApreciază
Ca indicatie pentru problema 33:
Se poate utiliza o bucata de hirtie ca sa faci acul sa pluteasca apoi hartia se retrage..acul ramanand pe suprafata apei….!!
ApreciazăApreciază
Un dreptunghi de hartie 1cmX3cm
se impatureste o data pe latura de 1cm.Se obtine un „V” lung de 3cm pe
care se aseaza acul si,tinuta orizontal-HARTIA-,se scufunda incet in
ligheanul cu apa.
Dupa 2-3 incercari acul ramane pe suprafata apei fara sprijinul hartiei
care se scoate.ASUPRA ACULUI ACTIONEAZA NISTE FORTE NUMITE „FORTE
SUPERFICIALE”..
Cu un magnet se poate deplasa acul ,DE LA DISTANTA,pe suprafata apei din
lighean..
SUCCES..
ApreciazăApreciază
Un om care traieste in italia si e de origine romana pote fi inmormantat in Italia???
ApreciazăApreciază
Andreea ….,
Un raspuns logic e : „DA,DACA ARE RESEDINTA IN ITALIA”.
Un raspuns legal..asteptam de la altcineva….
ApreciazăApreciază
Problema
19….DE CRACIUN
Mos Craciun aduce daruri si unui elev corigent la matematica..Lista cu
darurile pentru acesta e lasata in cartea „CAND VINE CRACIUNUL..?” intre
paginile 17 si 18.
Intrebare: CE DARURI II ADUCE ??
Raspunsul pana pe 24-dec….
ApreciazăApreciază
Nu exista spatiu „INTRE PAGINILE 17 SI 18″…la carti.
Ca atare nu exista lista cu daruri…
In concluzie elevul nu primeste nimic…Nici macar note…
ApreciazăApreciază
Problema cere multa atentie la aspectele subintelese… sau legarea teoriei cu practica..
ApreciazăApreciază
Problema 7.
O alta problema cu gaste.
De un c(i)rd de gaste care trebaluiau pe un deal se apropie un FERMIER interesat de cresterea pasarilor si le intreaba :
–Buna ziua cird de giste cate sunteti voi aici ??
–Pai (zice specialista in numarare ), doua in fata cirdului ,doua in spate, doua la stanga si doua la dreapta cirdului..!!!
INTREBAREA E:”CATE GASTE ERAU IN CIRD??”
(am scris cird si nu cum e corect „card” pentru a nu face confuzii–CARD-ul se utilizeaza la banci).
ASTEPT RASPUNSURILE…..
ApreciazăApreciază
Raspuns.Numarul este 4 deoarece gastele formeaza un dreptunghi,,,asa ca avem 2 in fata cirdului.. si asa mai departe.
Asteptam si raspunsul la celelalta probleme..!
ApreciazăApreciază
Va propun o problema :
-Cu cate gaste am mers la pascut ?
-Daca una mergea inaintea altot doua,alta inte doua si una dupa alte doua gaste,atunci cu cate gaste am fost la pascut ?
ApreciazăApreciază
Da,Alexandra,e o foarte interesanta problema de logica,dar si de experienta.(zoologica)..
Dar inainte de a raspunde sa asteptam raspunsuri de la cititori….
ApreciazăApreciază
Ca(I)rdul are 3 gaste „in sir indian”…
ApreciazăApreciază
Propun o problema.
Doua gaste plus trei gaini costa 14 lei iar trei gaste plus trei gaini costa 18 lei.Cat costa o gasca , dar o gaina ?
ApreciazăApreciază
In biblioteca savantului HIRTOP AL
DOILEA sunt cele 6 volume din ISTORIA MARILOR SECRETE. Un vierme iubitor de literatura mananca de la p1-vol1 pana la p200-vol6. Daca un volum are 200 pagini cu tot cu coperti…Cate pagini a mancat acest vierme literaturofag..??
ApreciazăApreciază
Raspunsul e simplu daca se tine cont de „asezarea” cartilor intr-o biblioteca:volumele sunt de la stanga la dreapta cu pagina 1 a vol. I langa ultima pagina a vol.II ….si asa mai departe…Adica mananca ?????? astept raspunsul dupa aceasta precizare.!!
ApreciazăApreciază
Problema (celebra)
lexical-aritmetica :
[ Prin inlocuirea literelor cu cifre si a cuvantului „ESTE” cu semnul
egal ( „=” ) se obtine o celebra propozitie matematica adevarata….si
foarte CULTA.mai jos]
„VIRGULARIZAREA FRAZARILOR EXPRIMATIUNII IREBRANLABILA
ESTE
INDUBITABILA”…
Succes !!!
ApreciazăApreciază
Problema dificila din economia de piata:
Un patron a VANDUT painea cu 10 lei si stabileste pentru maine o reducere de 70 de procente. CAT VA COSTA PAINEA MAINE ???
ApreciazăApreciază
Raspunsul e simplu daca se considera „problema” ca fiind specifica economiei de piata..!!!
Astept raspunsul…dar repede !!..
ApreciazăApreciază
Daca azi „S-A VANDUT” painea , inseamna ca e cerere asa ca „maine” va costa 50 de lei. Aplicand reducerea de 70% ,pretul va fi 30% din 50 lei (NU DIN 10 LEI ) care face 15 lei.
Concluzie:daca azi painea s-a vandut cu 10 lei atunci maine ,cu reducerea de 70%,va costa 15 lei..
POFTA BUNA.
ApreciazăApreciază
PROBLEMA ELECTORALA…
O tara are 18 milioane de alegatori.
Candidatii sunt :
–A1 cu un numar de 7 milioane de sustinatori..
–A2 cu un numar de 6.8 milioane de sustinatori..
–A3 cu un numar de 800 mii de sustinatori (adica sub 1 milion !!! )
Intrebare:
Cum procedeaza A3 ca sa cstige “DEMOCRATIC si numai DEMOCRATIC” aceste alegeri din trei tururi de scrutin cu ELECTORI ????
ApreciazăApreciază
Candidatul
A3 va face astfel (la doi cocosi?) :
Imparte circumscriptiile asa ca in cele unde pierde toti sa fie
adversari iar unde castiga sa fie cu un alegator mai mult.Deci ar avea
nevoie de 1/3 din 18 milioane.La al doilea si al treilea tur face la fel
cu electorii si in final are nevoie de doar
18mil.(1/3)(1/3)(1/3)=710.000 (sapte sute zece mii )de simpatizanti. Si e
foarte democratic..Daca vin la alegeri doar 50% adica 9 mil+1 atunci ii
sun suficienti doar 355.000+1 pentru a castiga DEMOCRATIC …
ApreciazăApreciază
EXERCITIUL 22-B3-A5( TOTUL INTRUN NUMAR):
-Masoara-ti inaltimea in centimetri..
-inmulteste cu 100
-aduna 2124 si trage-l pe fratele tau de ureche.
-scade anul nasterii mamei tale.(telefoneaza la 1233#).
-inmulteste rezultatul cu 100
-aduna greutatea fratelui tau (in Kg..da nu forta)
-scade 11200
SE OBTINE I I I – V V – G G unde
I I I este inaltimea
V V este varsta mamei
G G greutatea fratelui
Evident ca problema (TOTUL INTRUN NUMAR) e
pentru cunstinte le tale mai mici.
ApreciazăApreciază
Ursul are culoarea ALBA…de ce ?
ApreciazăApreciază
SIMPLU..: CASA ESTE SITUATA CHIAR LA POLUL NORD..(IN ORICE DIRECTIE MERGI TE INDREPTI CATRE SUD)..ASA CA URSUL ESTE „URS POLAR”..!!!!
ApreciazăApreciază
problema urmatoare:
De o casa cu toti peretii spre SUD se apropie un urs..Ce culoare are ursul ?
ApreciazăApreciază
Varstele sunt:
2 , 2 sì 9
ApreciazăApreciază
Alta problema :
(Discutie logica )
I1-produsul varstelor a 3 fratì este 36. Cati ani are fiecare ?
R1-nu am suficiente date.
I2-suma varstelor e egala cu nr.gastelor din curte. Cati ani are fiecare ?
R2-nu am suficiente date.
I3-cel mare are ochii verzi. Cati ani are fiecare ??
R3- ACUM STIU VARSTELE.
Care sunt varstele ?
ApreciazăApreciază
6 3 si 2
ApreciazăApreciază
Varstele sunt 9,2,2–la problema cu „varstele a trei frati”….
2x2x9 =36
Sumele numerelor cu produsul 36 sunt UNICE cu exceptia
1+6+6 =13
si
2+2+9 =13
din cauza ca „cel mare are ochii verzi” ,..cade varianta cu 1,6,6.
DECI VARSTELE SUNT 9,2,2
ApreciazăApreciază
Este de forma:
X+22-X=22
ApreciazăApreciază
Alege un numar.
Aduna 4.
Inmulteste rezultatul cu 3.
Scade dublul nr. pe care l-ai ales.
Scade 5 din rezultat.
scade nr. ales.
aduna 1.
SI IATA CA ,PRIN HIPNOZA,OBTII 8
ApreciazăApreciază
nu am inteles nimic si in plus nu mi-a dat nici un 0=NU
ApreciazăApreciază
Sunt doua probleme:
1)o caramida costa 1leu si o jumatate de caramida.Cat costa o caramida ?
R: X=1leu+X/2..deci X=2lei.Simplu
2)Are o greseala la rezultat.Este 8 si nu 0 (zero)
Schematic arata asa: (x+4)
3(x+4)
3(x+4)-2x
3(x+4)-2x-5
3(x+4)-2x-5-x+1=…=8
oricare este numarul „x” ales.
La o reuniune cu mai multe persoane spui ca poti sa-i hipnotizezi ca sa ajunga la acelasi numar.
Poti veni cu alte idei de probleme distractive.Multumesc ptr. corectura.
ApreciazăApreciază
..
ApreciazăApreciază
este adevarat am facut fix asa si mi-a dat 8.O problema reusita BRAVISIMUS !
ApreciazăApreciază
Ai doua puncte bonus..La sapte puncte mai primesti un motocel ca decoratie…
ApreciazăApreciază
Explica „de ce asa ?” printro formula.Trebuie sa poti gasi formula..
Si vezi si urmatoarul exercitiu simplu.
ApreciazăApreciază
mi-e nu mi-a dat 8 ci 10 :P.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Bine ai venit Diana…Sa vedem calculele.
Alegi un numar–––- X
Aduni 4 –––- X+4
Inmultesti cu trei–– 3(X+4)=3X+12
Scazi dublul numarului– 3X+12-2X=X+12
Scazi 5 din rezultat–- X+12-5=X+7
Scazi nr. ales–––- (X+7)-X=7
Aduni 1 la rezultat–– 7+1=8
Pe scurt: (((3(X+4)-2X)-5)-X)+1=8
unde X e numarul ales…E clar acum ? astept confirmarea…!!!
ApreciazăApreciază
Nici pana la „ORA” asta n_ai raspuns…..
Ceasul arata 2014 : 4 :01-
ApreciazăApreciază
4+4=8×3=24:2=12-5=7+1=8..
ApreciazăApreciază
Bine ai venit Olia,
Atentie:
Ai ales x=4
Deci
4+4=8
8×3=24
iar acum e diferit:
24-(2×4)=16
16-5=11
11-4=7
7+1=8
===============
Ori e o alta problema propusa ?
24 -2×4=8
ApreciazăApreciază
nu o iesit asa .
ApreciazăApreciază
Bine ai revenit….
Ca sa te pot ajuta scrie nr. ales urmat de calculele facute pas-cu-pas.
Reiau explicatia cu un caz general si doua particulare:
Caz general pt. „x”
-alege un nr. | nr. =x
-aduna patru | (x+4)
-inmulteste rezultatul| 3(x+4)
cu 3
-scade dublul nr. ales| 3(x+4)-2x
-scade 5 din rezultat | 3(x+4)-2x-5
-scade nr. ales | 3(x+4)-2x-5-x
-aduna 1 |3(x+4)-2x-5-x+1
adica 3x+12-2x-5-x+1=0x+8=8.
EXEMPLU 1 PARTICULAR X=7
-alege un nr. | nr.=7
-aduna patru | (7+4)
-inmulteste rezultatul| 3(7+4)
cu 3
-scade dublul nr. ales| 3(7+4)-27
-scade 5 din rezultat | 3(7+4)-27-5
-scade nr. ales | 3(7+4)-27-5-7
-aduna 1 |3(7+4)-2*7-5-7+1
adica 37+12-27-5-7+1=
=21+12-14-5-7+1=33-26+1=8
Astept exemplul tau.!!!!!!!
ApreciazăApreciază
chiar .
ApreciazăApreciază
Comentariile tale ?!???
ApreciazăApreciază
Raspunsul la unu este dat dar la exercitiul doi este adevarat am incercat si mi-a dat de fiecare data care am incercat..
ApreciazăApreciază
Alexandra Elena,
Ma bucur ca ai inteles rezolvarile.Te astept cu propuneri de probleme sau cu alte subiecte/categorii interesante..
ApreciazăApreciază